• Snelle levering

    Uw bestelling binnen 1 -2 dagen in huis

  • Voordelige bezorging

    Slechts € 4,95

Koffievergelijk 9.6 van 10 op basis van 118 gebruikersrecensies.

Senseo heeft koffiedrinken verandert

Geplaatst op 19 Februari 2020

De impact van Senseo op de koffiecultuur


Philips heeft besloten te stoppen met het maken van huishoudelijke apparaten, waaronder de Senseo koffiemachine.

Dit nieuws werd onlangs bekend gemaakt tijdens de publicatie van de jaarcijfers. Het bedrijf wil haar consumentenproductendivisie verkopen en zich focussen op gezondheidsapparatuur.

Senseo heeft voor een koffierevolutie gezorgd

De Senseo apparaten kwamen voor het eerst in 2001 op de markt en waren een samenwerking tussen Philips en Douwe Egberts. Een groot succes, de apparaten worden wereldwijd verkocht en alleen al in de eerste vier jaar werden er 15 miljoen Senseo’s verkocht. Het gemak van een kopje koffie zetten met koffiepads en de gebruiksvriendelijkheid van de machines zorgen ervoor dat veel mensen Senseo koffie gingen drinken.

Douwe Egberts en Philips haalden met de Senseo de Zuid-Europese koffiecultuur naar Nederland. Daar was het altijd al gebruikelijk geweest om één kopje koffie te drinken, bijvoorbeeld een espresso of cappuccino met een glaasje water erbij. In Nederland werd tot die tijd veelal een grote pot koffie gezet, maar werd er ook veel weggegooid. Het argument dat koffiepads veel duurder zijn, was hierdoor meteen van de baan.

Koffie drinken veranderde in Nederland langzaam van een kopje koffie naar lifestyle, met varianten koffiepads, servies en apparaten in allerlei kleuren en vormen. Douwe Egberts had vroeger een patent op de Senseo, het minikoffiefilter, maar door concurrerende bedrijven werd deze octrooi met succes aangevochten en na enkele jaren Douwe Egberts koffiepads, kwamen ook snel andere merken.

Inmiddels is de Nederlandse koffiecultuur verandert en wordt in de meeste gezinnen een kop koffie gezet in plaats van een pot koffie. Veelal met capsulemachines, zoals Nespresso, Dolce Gusto of Lavazza A Modo Mio, of door volautomaten, waarin koffiebonen bij het zetten van een kop koffie worden gemalen. En is de ontwikkeling van koffie als lifestyle ding doorgegaan, met alsmaar mooiere koffiemachines, serviezen en bijbehorende producten.

Bron: Nu.nl


Laat een reactie achter

Verfijn hieronder je opdracht

(of typ verder in de zoekbox hierboven):

producten

Zoek op prijs