Wij maken gebruik van cookies om deze website voor u te optimaliseren. Lees meer over ons privacybeleid.
Lavazza
Lavazza koffie
Lavazza is wereldwijd het symbool van de Italiaanse espresso. Daarnaast is Lavazza marktleider op het gebied van espresso koffie in Italië met een marktaandeel van maar liefst 48%. Oprichter Luigi Lavazza begon met het merk in 1895 met de start van een supermarkt in het centrum van Turijn.
Lavazza assortiment
Ons assortiment van Lavazza koffie bestaat uit Lavazza koffiebonen, Lavazza gemalen koffie, Lavazza A Modo Mio capsules en Lavazza koffiepads voor uw Senseo.
- Geschikt voor Cappuccino Verwijder dit artikel
- krachtigheid Sterk Verwijder dit artikel
-
Lavazza Qualita Rossa koffiebonen
Lavazza Qualita Rossa is melange van 40% milde Braziliaanse arabica en 60% krachtige Afrikaanse robusta koffiebonen. Rijk en krachtig, de meest gedronken espresso door Italianen. Koffie met een volle body, aanhoudende smaak en geur die doet denken aan donkere chocolade. Intensiteit 5. Koffiebonen. Inhoud: 1 kg
Lavazza koffiebonen zijn ook te koop bij Bol.com en Amazon.nl.
Lees verderVanaf € 12,40 -
Lavazza Caffè Espresso koffiebonen
Lavazza Caffè Espresso is gemaakt van 100% Arabica koffiebonen. Een prestigieuze melange van Lavazza, gekenmerkt door het zeer intense aroma. Perfect voor elk moment van de dag. In één woord Intens. Koffiebonen. Inhoud: 1 kg
Lavazza koffiebonen zijn ook te koop bij Bol.com en Amazon.nl.
Lees verderVanaf € 15,25 -
Lavazza Espresso Barista Gran Crema koffiebonen
Lavazza Espresso Barista Gran Crema koffiebonen, een romige koffie. Een combinatie van Zuid-Amerikaanse arabica koffiebonen en Zuidoost-Aziatische robusta koffiebonen. Rijke, pittige en intense smaak, met een fluweelzachte en stevige crema. Ideaal voor een cappuccino of latte. Koffiebonen. Inhoud: 1 kg
Lavazza koffiebonen zijn ook te koop bij Bol.com en Amazon.nl.
Lees verderVanaf € 15,49 -
Lavazza Espresso Armonico capsules
Lavazza Espresso Armonico capsules zijn capsules voor een echte Italiaanse espresso. Koffie van 100% arabica koffiebonen uit Midden- en Zuid-Amerika. Met een volle fluwelige body, een ronde smaak met omhullende noten van geroosterde granen en karamel. Donkere branding voor een sterke nasmaak van gedroogd fruit met een chocolade-achtige afdronk. Sterkte van 8 op een schaal van 12. Compatibel met de Nespresso® koffiemachines voor thuisgebruik.
Lees verderVanaf € 8,95 -
Lavazza A Modo Mio Tierra Brasile
Lavazza A Modo Mio A Modo Mio Tierra Brasile-Cerrado, een unieke koffie met een pure smaak en hoge duurzame kwaliteit, met karakteristieke noten van honing en donkere chocolade. Een koffie met de perfecte combinatie van smaak, body en aroma, door de combinatie van lage en medium temperaturen en langere brandingsprocessen, uit het droge klimaat van het Cerrado-plateau in Brazilië. Een 100 procent washed arabica koffie, 100% organic certified en een 100% arabica koffie, afkomstig van UTZ gecertificeerde boerderijen. Een perfecte branding, volgens de authentieke Italiaanse traditie. Intensiteit 9. Lavazza A Modo Mio capsules. Inhoud: 12 capsules
Lavazza A Modo capsules zijn ook te koop bij Bol.com en Amazon.nl.
Lees verderVanaf € 2,95
Lavazza
Lavazza, officieel geheten Lavazza S.p.A., is tot op de dag van vandaag een Italiaans familiebedrijf, in 1895 opgericht door Luigi Lavazza. In het historische centrum van Turijn, tussen de Via Garibaldi en Piazza Castello, ligt San Tomasso 10, de start van Lavazza met de eerste Lavazza winkel, gespecialiseerd in branden en verkopen van koffie. Het koffiemerk heeft z’n thuisbasis in de Italiaanse stad Turijn, is marktleider in Italië en is wereldwijd bekend van haar espresso koffie.
Lavazza is vanaf het begin van de 20e eeuw een koffiemerk dat opviel, doordat het als eerste merk melanges van koffiebonen van verschillende herkomst combineerde. Combinaties met als doelstelling het allerbeste resultaat, anders dan destijds concurrenten deden. En dit heeft de branderij geen windeieren gelegd … het merk is in meer dan 90 landen aanwezig, heeft wereldwijd een omzet van ruim 1,4 miljard euro en er worden jaarlijks meer dan 17 miljard kopjes Lavazza koffie gedronken.
De allereerste slogan van koffiemerk Lavazza uit 1950 was ‘Caffè Lavazza, paradiso in tazza’, Lavazza koffie, de hemel in een kopje). In die tijd kwam ook al de eerste versie van de Lavazza Qualita Oro koffiebonen op de markt, heden ten dage nog steeds een van de hardlopers van het Italiaanse koffiemerk. De echte onbetwiste koploper van het koffiemerk in thuisland Italië is de Lavazza Crema e Gusto koffiebonen, dé favoriete koffie voor meer dan 30% van alle Italianen. Iets anders waar het merk bekend om staat, zijn de Lavazza kalenders, voor het eerst verschenen in 1993. Met een jaarlijkse uitgave van de kalender, met altijd als onderwerp de unieke relatie tussen de wereld van de fotografie die van Lavazza koffie. Afwisselend gemaakt door topfotografen, inmiddels zijn de kalenders ware collectors items geworden.
Lavazza koffie
Lavazza koffie staat wereldwijd symbool voor authentieke Italiaanse koffie, espresso genoemd. De perfecte espresso kent vier gouden regels: een unieke melange, een fijne maling, de machine en de hand van de meester, in koffieland barista genoemd. Lavazza streeft zowel met haar koffie’s als met het bedrijf naar continue verbetering en innovatie. Het bedrijf zet zich verder in voor economische, ecologische en sociale duurzaamheid. Hét koffiemerk voor de liefhebbers van Italiaanse kwaliteit koffie.
Lavazza koffie uniek en herkenbaar
Het melangeren van koffie’s maakt de Lavazza koffie uniek en herkenbaar. De smaak van een koffiemelange hangt mede, naast factoren als bijvoorbeeld soort koffiebonen, af van de herkomst. Over het algemeen geeft een Braziliaanse oorsprong een volle en chocolade-achtige smaak, en een Centraal-Amerikaanse juist een meer aromatische en delicate koffiemelange.
De koffiegigant heeft in 2016 een flinke slag op overnamegebied geslagen, het grote Franse merk Carte Noir werd overgenomen van Jacobs Douwe Egberts. Deze overname past in de groeistrategie van het merk, dat in 2015 en 2016 al ruim 1 miljard euro pompte in overnames en modernisering van koffiebranderijen. De focus van Lavazza ligt de jaren steeds meer op het buitenland, alles buiten Italië. Het buitenland is inmiddels goed voor het grootste percentage van de omzet, waarbij door Lavazza de Verenigde Staten, Duitsland en Frankrijk tot de belangrijkste groeimarkten zijn benoemd.
Ons Lavazza assortiment
Lavazza koffiebonen, heerlijke unieke melanges koffiebonen voor authentieke Italiaanse koffie
Lavazza gemalen koffie, de heerlijke unieke smaak van Lavazza koffie is er ook in gemalen koffie. Voor een espresso of de Lavazza Filtro gemalen koffie blends voor filterkoffie.
Lavazza A Modo Mio capsules, een capsulesysteem voor Lavazza koffie, met één druk op de knop een heerlijke Italiaanse espresso uit verschillende melanges maken, allemaal van 100% arabica koffiebonen.
Lavazza koffiepads, twee melanges koffiepads voor de Senseo koffiemachine, de Lavazza Sinfonia Espresso koffiepads en de Lavazza Sinfonia Espresso Intenso koffiepads.